"سلام فرمانده" بیان یک هویت ملی و مذهبی است

نویسنده و پژوهشگر ادبی گفت: سرود "سلام فرمانده" یک هویت ملی و فرهنگی_مذهبی را تبیین می‌کند و نشاط جمعی را در کشور ایجاد کرده است.

به گزارش سراج24؛ کامران غضنفری در گفت‌وگو با خبرنگار سراج24 با بیان اینکه سرود "سلام فرمانده" به نسبت آثار گذشته یک پدیده قابل توجه است گفت: حداقل در سال‌های اخیر چیزی شبیه به این کار تولید نشده و این اثر تاکنون جای خود را بین مردم باز کرده است که نه تنها بین نوجوانان و جوانان محبوب بوده، بلکه در بین بزرگسالان هم طرفدار دارد.

وی افزود: این سرود، هویت ملی و فرهنگی-مذهبی را تبیین می‌کند و یک غرور فرهنگی-مذهبی را به همراه خود ارائه می‌دهد.علیرغم برخی ایرادات کوچک، کلیت کار مثبت بوده، نشاط جمعی را ایجاد کرده و موجب تحول خوبی نیز شده است.

نویسنده کتاب «راز قطعنامه» خاطرنشان کرد: سرود "سلام فرمانده" نشاط جمعی، گروهی و اجتماعی را رقم زده است که در شهرهای مختلف کشور از آن استقبال شده و موج آن در حال گسترش است. معاندین و مخالفین جمهوری اسلامی تصور نمی‌کردند چنین کاری خلق شود و مورد استقبال مردم شهرهای مختلف قرار گیرد.

غضنفری ادامه داد: در فضای مجازی مصاحبه‌ و کلیپ‌های معاندین نشان دهنده ناراحتی و عصبانیت آنها از تاثیرگذاری این سرود است، چرا که موجب شور و نشاط ملی و مذهبی شد و هم افزایی خوبی نیز در بین مردم ایجاد کرد. 

وی با اشاره به محتوای تاثیرگذار سرود "سلام فرمانده"، تصریح کرد: به نظر می‌رسد تاثیر این سرود بر مردم به واسطه محتوای آن است، محتوایی که دعوت از امام زمان، اطاعت از ایشان و همچنین اعلام آمادگی برای ظهور است.

غضنفری در پایان خاطرنشان کرد: سرود "سلام فرمانده" تاثیر معنوی خود را گذاشته است که حتما این از عنایات امام زمان(عج) می‌باشد. به اینگونه کارها برکت داده می‌شود و حتما چنین کارهایی ماندگار و تاثیرگذار است که اثر خود را در طولانی مدت می‌گذارند.

اخبار مرتبط

عطار نیشابوری را به زبان نسل امروز ترجمه کنیم